feestelijke insectenmaand

In de maand mei was juf Sabine jarig! We werden getrakteerd met lekkere pannenkoeken. Daar hebben we enthousiast van gesmuld. We werkten rond het thema insecten en hebben ons verdiept in de wondere wereld van bijen en vlinders. Onze telvaardigheden werden flink geoefend. We luisterden naar een verhaal over een bij en knutselden nadien bijen en vlinders. We vonden het leuk om als echte insecten de vlinderdans te doen. Tijdens de kooklessen maakten we gezonde lentehapjes zoals dadelballetjes en verfrissende ijslolly’s van vers geperste appelsienen. We speelden ook gekke bewegingsspelletjes in Het Begijnhof. Samen lachen en bewegen. Dat is altijd een groot plezier. We zijn ook druk bezig geweest met het maken van een verrassing voor Vaderdag...