Bewo­ners van WZC Eau de Gand in Gent aan de slag met graffiti

Graffiti wordt vaak gezien als een kunstvorm voor jonge, hippe stadsbewoners. Maar in woonzorgcentrum Eau de Gand bewezen de bewoners vandaag dat creativiteit geen leeftijd kent. Tijdens een workshop, begeleid door leerlingen grafimedia, gingen de rusthuisbewoners zelf aan de slag met spuitbussen, sjablonen en kleurrijke ontwerpen.

Bewoners van woonzorgcentrum Eau de Gand hebben samen met laatstejaarsstudenten Grafimedia van Het Spectrum in Gent hun eigen tuin voorzien van kleurrijke graffitikunst. Tijdens een creatieve workshop brachten de bewoners met behulp van sjablonen dieren, bloemen en bladeren aan op grote doeken, geïnspireerd op de vier seizoenen.  

Bron: AVS – Bewo­ners van WZC Eau de Gand in Gent aan de slag met graffiti, gepubliceerd op 5 juni. Overgenomen met toestemming van AVS.

Wil je nog meer foto's en verhalen uit het schoolleven bekijken? Volg ons dan op Facebook en Instagram.